Stráž nad Nežárkou

Smolovi – Báša, Dana, Luděk
Šebestovi – Mach, Máří, Honza, Michal, Pipin

Čtvrtek 8.5.2008
Přijeli jsme jako poslední kolem 12. , ostatní už jsou ubytovaní od středečního večera a už dopoledne vyrazili na celodenní výlet do okolí. Po ubytování v příjemném dvoupokojáčku se jdeme podívat po okolí. Nejdřív do Stráže nad Nežárkou na oběd a potom kus cesty po proudu řeky do Šimanova, přes most na druhou stranu a po červené zpátky. Kolem páté se vracejí i ostatní, takže je čas pokecat a popít.

Pátek 9.5.2008
Po snídani a kafíčku na terase vyrážíme na zámek ve Stráži. Dnes je v soukromém vlastnictví, zrekonstruovaný a je v něm muzeum Emy Destinové. Z průvodce se postupně vyklube hlavní manažer a manžel majitelky. A ta paní v kase, to je paní majitelka. Na závěr se s námi loučí štamprličkou medoviny. Nevycházím v úžasu, když vidím fotky z počátku devadesátých let, kde se v té lehce prošedivělé paní vzala ta vize a odhodlání spravit celý objekt do současné podoby.
Po obídku ve Stráži se vracíme zpátky do penzionu, na podvečer je v plánu grilování. Je krásné počasí a škoda jen tak někde sedět, takže nakonec se jdeme podívat po proudu Nežárky k zámku Jemčina. Zůstal akorát Zdeněk, který roztopí v přestihu gril, a kluci, kteří čekali na Hanku tak usilovně, že si až po hodině všimli, že už je pryč. V Jemčině jsme si dali pivo, obhlédli zavřený zámeček a zpátky jsme se vrátili právě včas na grilování objednaných špízů a nějakého dalšího masíčka. Bylo vynikající.

Sobota 10.5.2008
Dnes jsme vyrazili do Třeboně na prohlídku města, zámku, rybníka Svět a okolí. Trefili jsme se přímo do jarmarku spojeného s přehlídkou animovaných filmů. Jarmark byl opravdu staročeský, včetně stánků s občerstvením, tak jsme oželeli i plánovanou návštěvu rybí restaurace, která byla beznadějně plná. Zámek nikoho nelákal, parkem jsme prošli k rybníku Svět a kolem něj až k Schwarzenberské hrobce. Prohlídka trvala asi hodinu a byla nádherně morbidní. Výklad v kapli byl trochu uspávací, zato v kryptě jsme se dozvěděli o každé rakvi – kdo v ní leží, kdy a jak umřel. Bylo to decela rizikové povílání být šlechticem – umíralo se pádem z koně, postřelením při honu, na exotické nemoci v diplomatických službách...
Navečer měly být špekáčky, ale pro jistotu jsme si ještě zašli na večeři do Stráže. Při ohni jsme seděli dlouho do noci.

Neděle 11.5.2008
Po snídani jsme sbalili a vyrazili domů.