Lipno 2012

Akce byla domluvena už někdy o vánocích. Verča (z práce) že by ráda na JACHTU, protože loňský Orlík se jí líbil. No a na webu jsem uviděl úžasné slevy - jdeme do toho. Pravda, potom se to začalo trochu komplikovat, protože ještě by chtěl ten a potom tamten a holky nějak zapomněli na zákon o neprostupnosti hmoty. Prostě 8 lidí na 28 loď nenarveš.



Tak jsem zavolal Lacovi "pojeď na Lipno", ale ten to pochopil jako rodinný výlet (což mi neřekl) takže teďka je tady jedna loď se spokojenou rodinkou a já s otázkou, jak dostat 8 lidí na loď.
Další kmplikáto je, že Máří se odmítá vracet a holky chtějí spát v Lipně.
Přijeli jsme pozdě. Přebírka lodi - no borec na lodi už někdy asi byl, ale moc toho nevysvětlil. Třeba elektriku zapojenou nemáme. Za to máme na palubě moc hader a hodinu zpoždění. A žádné vody.
Ráno se k nám seběhlo lidí a že by teda chtěli na tu jachtu. Pochopili, že všichni asi nee - takže rozdělit, první polovina naskočila a jedeme.
Start (vyplutí) strašné a hnedka plachty ven. A jeli jsme jak dráha. Vítr tak 3m, ideální na vysvětlení obratů a vůbec techniky plavby. Paráda. Kormidlo jsem předal hnedka po vysvětlení co je co a celý den jsem jenom dozoroval jak jim to jde. Pravda, byly tady nějaké ty kravské obraty, dokonce v jeden čas jsme museli zapnout motor (broučci už fakticky zavírali hrůzou očička), ale obecně pěkné a bezpečné jachtání. Konec byl takový akčnější, dokonce jsme koupali i ráhno ve vodě (Laco z toho měl zážitek), já jsem byl ale dole v podpalubí a nějak jsem se nestačil bát.. Kolem čtvrté jsme zbaběle utekli před takovým čérniskem do Frymburku, večeře, po kalíšku a spat.
Neděle
Další parta, předpověď bezvětří a déšť.Zatím jim to vychází - hladina jak rybnik.
psáno později ..
Jachtali jsme za úplného bezvětří, jenom nějaký dýchanec nás tu a tam posunul kupředu. Díky tomu jsme rozhodli, že není až tak špatná varianta "k domovu". Chvilku byl vepředu Laco, chvilku my, ale potom se nějak zadařilo a nechali jsme pražáky daleko vzadu. A před marínou (u ostrůvku) jsme byli o 2 hodiny dřív. Naštěstí tam foukalo. Takže boční vítr a plnou rychlostí (a náklonem) tam. A zpátky. A ještě větší náklon. Zuzka objímala vinčnu, občas zapištěla, občas bylo "Pepane dost" a jezdili jsme jak dráha. Jeden z posledních obratů dne jsem si zkusil i já (za celý den jsem na to nešáhnul) a vcelku se to i povedlo. To i Máří pozvedla obočí, že už aj stačilo.
No a potom marína, předat loď a konec.
Pondělí - výlet
Prej že pujdeme na Čertovu stěnu. 12 km. Prej když to ušla Krásnohorská, tak to dáme taky. Tož - kameně. A dost. Ale pěkné. Voda, šutry, chládeček  - tam vevnitřku lesa paráda, ale zakončení - cesta do vyššího Brodu, asfalt, slunko, hic. A ve Vyšáku strašná hospoda. Taková ta navoněná bída. Ceny kolem 300 a v nabídce katův šleh. Lidi od vedlejšího stolu dostali tak smradlavou rybu, že nás tímto vyhnali ven z hospody. Báša byl po zbytek dne permanentně nasraný (asi si to představoval jinak), my jsme ještě na Lipně šli obhlídnout bobovou dráhu, potom jsme chvilku poseděli - no a další den odjez.
Úterý
jedeme dom. Ale po cestě že se někde zastavíme - a prej Slavonice. Naštěstí během jízdy jsem laboroval s navigací - přepnul jsem tam túristické mapy - a hele, jedeme kolem pevnůstek. No a ono bylo 8.5 - tak jsem očekával, že nějaký militarista bude u těch pevnůstek postávat. A přesně tak to bylo. Máří si potěžkala pistolu, já jsem ošahal lehký kulomet - no a potom Slavonice (tož pěkné) a oběd, kde se mi to snažili mocí mermo znechutit. Buď čudili pod nos a nebo (to zabralo) v okně kuchyně zapnuli řev nějakého děcka.
Ale i tak - času dost, plný břuch, tak jsme se po cestě domů kochali.  
(fotky v galerii)

Komentáře