Mariazell 2022

Čtvrtek

Dovolenou jsem nedostal, takže ráno do práce a jakmile to trochu šlo, domů. Ale tomu ještě předcházelo plánování, organizování - naštěstí to šlo mimo mě; Laco zajistil hotel, Máří ideu a Báša dovoz.
Pravda, hnedka na začátku bylo "kde máte víno?" protože my z Petrova jenom foukneme do báně a hnedka je demižón plný.
Cesta - 4 hodiny (14:00-18:00), příjezd skoro potmě, ale poslední dvě hodiny romantika sama. Zlaté, červené lesy, alpské louky, kravičky a zapadající slunko. Nádhera
Hotel taky nevypadá nejhůř, je tady i bazén a hlavně restaurace uvnitř. Večeře a-la švédský stůl, dvě jídla, ovoce, zákusky - a vynikající kvalita. Takový vývar jsem ještě nejedl.
Chvilku jsme kecali u večeře, potom přijeli Pokorní (udělali si trošku neplánovaně delší výšlap), ještě kafe a poměrně brzo jdeme spát. Víno dneska holt nebylo (a Báša je díky tomu nějaký otrávený) - prej zítra něco koupíme a otevřeme si flašku na pokoji.
Čeká nás soutěska.

Pátek

Famózní snídaně. Kontinentální s rakouským detailem. Fazole, vajíčka, slaninka, bio kafé, ananas. V 9:00 vyrážíme. Příjezd, parkoviště, lístek - a hnedka pohodová procházka údolím nějakého potoka a jak už už to začínalo být stejné, tak k nahlídnutí byla krásná postarší vodní elektrárna. Včetně expozice řídících a regulačních prvků.
A zase potok - a teďka tu a tam ozvláštněný nějakým tím vodopádem.
Tak pěkné, úchvatné, veliké, ale paradoxně se to nedalo moc fotit - tam to vypadá všecko na jedno brdo. V závěru  vzniklo nějaké nedorozumění, jedna část pojala výšlap jako sportovní metu - a nějaké scenerie jim byly egal, hlavní byly ty kilometry a dosažený čas; já jsem to 5 minut před koncem vzdal a v klidu a v pohodě přišel na vlak - kam za chvilku přišel ten sportovní zbytek.
Večer bazén (studený), sauna (studená), posedění na pokoji ...
Už to tady bylo, ale chce to zmínit znova. Vynikající kuchyně, famózní vývar.

Sobota

Opulentní snídaně (sotva funím) a že se půjde do města. Hlavně žádné kopce. Chce to trochu vyladit teplotní pohodu, teďka je 9 a odpoledne má být 21.
No, procházka městem. Cesta tam je cobydup, kostel (katedrála) - baroko jak noha. Nádhera. Ale i tu nádheru prohlídnete za hodinu, bylo tak kolem poledne - a co dál? Včera jsme se domlouvali, že už žádné sportovní výkony, maximálně nějaká procházka po rovině. (třeba k letišti) Nad městem je kopec - krpál - a místní si tam radši postavili lanovku, protože výstup je na dvě hodiny a i místní horalové usoudili, že je blbost se tam škrábat pěšky.
Nicméně všecky historické předsevzetí byly zapomenuty, zatmělo se před očima a "musí být dobyt". A Báša, že do lanovky nevleze, Zdenál, že pěšky nepůjde. Dva protichůdné stanoviska, řešení nulové. Nicméně i o tomto se dokázali dohadovat 40 minut. nakonec zvítězilo, že se půjde pěšky. Před námi byl hnusný krpál a nahoře pivo za 5€. Hlava nebere. Nohy odvařené, Máří kotník jak baňu. Jo - cesty páně jsou nevyzpytatelné.

Neděle

Po večerním promítání "kde jsme všude byli" a "naše rekonstrukce koupelny" den začal snídaní - ještě jeden drobný kopeček ke kostelíku (naštěstí v blízkém okolí nic vyššího nebylo) a potom už jenom pac a pusu a domů.